O mnie

Katarzyna Kurek - Terapeuta dzieciecyKatarzyna Kurek

Psycholog dziecięcy

Certyfikowany Terapeuta INPP

Terapeuta Pedagogiczny

Terapeuta BI, SI

  

     

     Jestem psychologiem oraz terapeutą wielu metod wspomagających rozwój psychomotoryczny. Specjalizuję się w pracy z dziećmi od 3 do 10 r.ż. Szczególny obszar moich zainteresowań stanowią dzieci rozwijające się w spektrum autyzmu oraz dzieci z diagnozą ADHD, a także dysleksją rozwojową. Prowadzę terapie wspomagające rozwój poznawczy, motoryczny oraz funkcje społeczno-emocjonalne. Wspieram rodziców w trudnościach wychowawczych. Wykonuję diagnozy pedagogiczne oraz badania intelektu.

     Praktykę w pracy z dziećmi zdobywałam w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w Terapeutycznej Szkole Podstawowej oraz na turnusach terapeutycznych dla dzieci z FAS (Poalkoholowe Wrodzone Zaburzenia Rozwojowe). Od wielu lat współpracuję z Publicznym Przedszkolem Specjalnym oraz prowadzę własne Centrum Terapii i Wspomagania Rozwoju Dziecka KOT W WORKU.

     Stale poszerzam swoją wiedzę podczas wartościowych szkoleń i studiów, aby lepiej rozumieć fenomen rozwoju i doskonalić swój warsztat terapeutyczny. Jako pierwsza we Wrocławiu zostałam Certyfikowaną Terapeutką Instytutu Neurofizjologii i Psychologii – INPP Polska, uprawnioną do terapii indywidualnej służącej integracji odruchów (pracuję tą metoda od 2014 roku). Posiadam certyfikat z zakresu terapii Integracji Bilateralnej wg Sheila Dobie, zajmuję się też Terapią Taktylną, stosuję elementy Integracji Sensorycznej. Ukończyłam wiele szkoleń związanych z diagnozą dzieci oraz wspomaganiem ich rozwoju.

     W swojej pracy zawsze opieram się na budowaniu dobrej relacji z dzieckiem. Jestem propagatorką poszanowania podmiotowości oraz odkrywania mocnych stron każdego maluszka.   

Wykształcenie, szkolenia i kursy:

Jednolite studia magisterskie:

Psychologia ukończona z wyróżnieniem

SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny. Filia we Wrocławiu 

Praca dyplomowa: Związek poczucia obciążenia opiekuna, postrzeganego wsparcia społecznego i prężności z potraumatycznym wzrostem matek dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w Polsce. (II miejsce w konkursie na najlepszą pracę magisterską.)

Praca napisana pod kierunkiem dr hab. Magdaleny Król, prof. SWPS

 

Studia Podyplomowe:

Psychologiczne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i Młodzieży z Trudnościami w Uczeniu się

Uniwersytet Wrocławski; Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych; Instytut Psychologii

Praca dyplomowa: „Psychologiczno-pedagogiczne problemy dziecka z trudnościami w uczeniu się”. Praca napisana pod kierunkiem doc. dr Aliny Czapigi

 

Studium pedagogiczne realizujące program przygotowania pedagogicznego

Dolnośląska Szkoła Wyższa

 

Terapia Pedagogiczna, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;

Wydział Nauk Pedagogicznych

Praca dyplomowa: „Propozycja programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka 9-letniego z dysharmonią rozwojową”. Praca napisana pod kierunkiem dr hab. Agnieszka Olechowska, prof. APS

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Roczny Kurs Terapii Odruchów INPP - program indywidualny
  • Kurs Terapii Odruchów INPP - program szkolny dla grup
  • Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
  • Skala Inteligencji Stanford-Binet 5
  • Ados -2 w diagnostyce klinicznej.
  • Niewerbalny Test Inteligencji TONI4. PTPiP
  • Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - najnowsze standardy diagnostyczne, Bateria SB6/18, PTPiP
  • Profil psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju.
  • Terapia behawioralna w teorii i praktyce.
  • Trening Umiejętności Społecznych.
  • Szkoła Konsultacji 2024 Agnieszka Stein, Gosia Stańczyk
  • Projekt Spektrum - cykl webinariów Gosi Stańczyk
  • Rodzicielstwo Bliskości - pakiety webinariów Gosi Stańczyk
  • Warsztaty: Podejście bliskościowe w pracy terapeutycznej z osobami ze spektrum autyzmu. A.Borowik
  • Kurs Integracji Sensorycznej I i II stopnia  PSIiS
  • Kurs terapii Integracji Bilateralnej wg Sheila Dobie
  • Warsztat doskonalący umiejętności diagnozy i wyciągania wniosków klinicznych dla terapeutów Integracji Sensorycznej. PTIS.
  • Kurs Neurokinezjologicznej Terapii Taktylnej wg metody dr S.Masgutowej
  • Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych wg dr S. Masgutowej
  • Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych wg dr S. Masgutowej – poziom 2
  • Wycisz mnie. Autoregulacja dziecka, jak ją osiągnąć dobierając odpowiednie procedury stymulujące układ dotykowy. E Bartelmus
  • Regulacja napięcia emocjonalnego dziecka poprzez: masaż, ćwiczenia i techniki manualne. E Bartelmus
  • Różnicowanie zaburzeń układu dotykowego. Układ dotykowy analizowany pod kątem neurologicznym i psychologicznym. Obraz dziecka z zaburzeniami taktylnymi. E Bartelmus
  • Kurs Terapii Ręki - trzystopniowe szkolenie
  • Kurs Terapii Ręki – I i II stopnia
  • Warsztaty: Symultaniczno - sekwencyjna nauka czytania. (wg J. Cieszyńskiej)
  • Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego uczniów w wieku młodszym szkolnym. Terapia pedagogiczna uczniów młodszych z ryzyka dysleksji i ryzyka dysgrafii. Polskie Towarzystwo Dysleksji
  • Diagnoza i terapia we wzrokowo uwarunkowanych specyficznych problemach w nauce.
  • Szkolenie EEG Biofeedback I Stopnia Biomed
  • Szkolenie EEG  Biofeedback II Stopnia Biomed
  • Szkolenie z Metody Integracji Bilateralnej - Sheila Dobie
  • Szkolenie z zakresu podstaw ortoptyki „Uczenie się poprzez widzenie, ćwiczenia dla uczniów, model wspomagania pracy oczu i mózgu.”
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych   cz. I- autorski program dr Anny Regner
  • Prowadzenie grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży
  • Moduł Biologia Komórki, metabolizm i neurometabolizm dla poczatkujących; Akademia Doskonalenia Umiejętności w obszarach: Neuropsychologii Rozwojowej i Terapii I. Palicka
  • Moduł Podstawy Wiedzy o genetyce, epigenetyce i genetycznie uwarunkowanych zaburzeniach rozwoju ; Akademia Doskonalenia Umiejętności w obszarach: Neuropsychologii Rozwojowej i Terapii I. Palicka
  • Samoregulacja przedszkolaka
  • Rodzice w procesie rozstania J. Sikora

… i  wiele innych webinariów oraz warsztatów i konferencji.