Katarzyna Kurek
Psycholog dziecięcy
Certyfikowany Terapeuta INPP
Terapeuta Pedagogiczny
Terapeuta BI, SI
Jestem psychologiem oraz terapeutą wielu metod wspomagających rozwój psychomotoryczny. Specjalizuję się w pracy z dziećmi od 3 do 10 r.ż. Szczególny obszar moich zainteresowań stanowią dzieci rozwijające się w spektrum autyzmu oraz dzieci z diagnozą ADHD, a także dysleksją rozwojową. Prowadzę terapie wspomagające rozwój poznawczy, motoryczny oraz funkcje społeczno-emocjonalne. Wspieram rodziców w trudnościach wychowawczych. Wykonuję diagnozy pedagogiczne oraz badania intelektu.
Praktykę w pracy z dziećmi zdobywałam w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w Terapeutycznej Szkole Podstawowej oraz na turnusach terapeutycznych dla dzieci z FAS (Poalkoholowe Wrodzone Zaburzenia Rozwojowe). Od wielu lat współpracuję z Publicznym Przedszkolem Specjalnym oraz prowadzę własne Centrum Terapii i Wspomagania Rozwoju Dziecka KOT W WORKU.
Stale poszerzam swoją wiedzę podczas wartościowych szkoleń i studiów, aby lepiej rozumieć fenomen rozwoju i doskonalić swój warsztat terapeutyczny. Jako pierwsza we Wrocławiu zostałam Certyfikowaną Terapeutką Instytutu Neurofizjologii i Psychologii – INPP Polska, uprawnioną do terapii indywidualnej służącej integracji odruchów (pracuję tą metoda od 2014 roku). Posiadam certyfikat z zakresu terapii Integracji Bilateralnej wg Sheila Dobie, zajmuję się też Terapią Taktylną, stosuję elementy Integracji Sensorycznej. Ukończyłam wiele szkoleń związanych z diagnozą dzieci oraz wspomaganiem ich rozwoju.
W swojej pracy zawsze opieram się na budowaniu dobrej relacji z dzieckiem. Jestem propagatorką poszanowania podmiotowości oraz odkrywania mocnych stron każdego maluszka.
Wykształcenie, szkolenia i kursy:
Jednolite studia magisterskie:
Psychologia ukończona z wyróżnieniem
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny. Filia we Wrocławiu
Praca dyplomowa: Związek poczucia obciążenia opiekuna, postrzeganego wsparcia społecznego i prężności z potraumatycznym wzrostem matek dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w Polsce. (II miejsce w konkursie na najlepszą pracę magisterską.)
Praca napisana pod kierunkiem dr hab. Magdaleny Król, prof. SWPS
Studia Podyplomowe:
Psychologiczne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i Młodzieży z Trudnościami w Uczeniu się
Uniwersytet Wrocławski; Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych; Instytut Psychologii
Praca dyplomowa: „Psychologiczno-pedagogiczne problemy dziecka z trudnościami w uczeniu się”. Praca napisana pod kierunkiem doc. dr Aliny Czapigi
Studium pedagogiczne realizujące program przygotowania pedagogicznego
Dolnośląska Szkoła Wyższa
Terapia Pedagogiczna, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie;
Wydział Nauk Pedagogicznych
Praca dyplomowa: „Propozycja programu edukacyjno-terapeutycznego dla dziecka 9-letniego z dysharmonią rozwojową”. Praca napisana pod kierunkiem dr hab. Agnieszka Olechowska, prof. APS
Wybrane kursy i szkolenia:
- Roczny Kurs Terapii Odruchów INPP - program indywidualny
- Kurs Terapii Odruchów INPP - program szkolny dla grup
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
- Skala Inteligencji Stanford-Binet 5
- Ados -2 w diagnostyce klinicznej.
- Niewerbalny Test Inteligencji TONI4. PTPiP
- Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - najnowsze standardy diagnostyczne, Bateria SB6/18, PTPiP
- Profil psychoedukacyjny PEP-R. Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju.
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce.
- Trening Umiejętności Społecznych.
- Szkoła Konsultacji 2024 Agnieszka Stein, Gosia Stańczyk
- Projekt Spektrum - cykl webinariów Gosi Stańczyk
- Rodzicielstwo Bliskości - pakiety webinariów Gosi Stańczyk
- Warsztaty: Podejście bliskościowe w pracy terapeutycznej z osobami ze spektrum autyzmu. A.Borowik
- Kurs Integracji Sensorycznej I i II stopnia PSIiS
- Kurs terapii Integracji Bilateralnej wg Sheila Dobie
- Warsztat doskonalący umiejętności diagnozy i wyciągania wniosków klinicznych dla terapeutów Integracji Sensorycznej. PTIS.
- Kurs Neurokinezjologicznej Terapii Taktylnej wg metody dr S.Masgutowej
- Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych wg dr S. Masgutowej
- Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych wg dr S. Masgutowej – poziom 2
- Wycisz mnie. Autoregulacja dziecka, jak ją osiągnąć dobierając odpowiednie procedury stymulujące układ dotykowy. E Bartelmus
- Regulacja napięcia emocjonalnego dziecka poprzez: masaż, ćwiczenia i techniki manualne. E Bartelmus
- Różnicowanie zaburzeń układu dotykowego. Układ dotykowy analizowany pod kątem neurologicznym i psychologicznym. Obraz dziecka z zaburzeniami taktylnymi. E Bartelmus
- Kurs Terapii Ręki - trzystopniowe szkolenie
- Kurs Terapii Ręki – I i II stopnia
- Warsztaty: Symultaniczno - sekwencyjna nauka czytania. (wg J. Cieszyńskiej)
- Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego uczniów w wieku młodszym szkolnym. Terapia pedagogiczna uczniów młodszych z ryzyka dysleksji i ryzyka dysgrafii. Polskie Towarzystwo Dysleksji
- Diagnoza i terapia we wzrokowo uwarunkowanych specyficznych problemach w nauce.
- Szkolenie EEG Biofeedback I Stopnia Biomed
- Szkolenie EEG Biofeedback II Stopnia Biomed
- Szkolenie z Metody Integracji Bilateralnej - Sheila Dobie
- Szkolenie z zakresu podstaw ortoptyki „Uczenie się poprzez widzenie, ćwiczenia dla uczniów, model wspomagania pracy oczu i mózgu.”
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych cz. I- autorski program dr Anny Regner
- Prowadzenie grup socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży
- Moduł Biologia Komórki, metabolizm i neurometabolizm dla poczatkujących; Akademia Doskonalenia Umiejętności w obszarach: Neuropsychologii Rozwojowej i Terapii I. Palicka
- Moduł Podstawy Wiedzy o genetyce, epigenetyce i genetycznie uwarunkowanych zaburzeniach rozwoju ; Akademia Doskonalenia Umiejętności w obszarach: Neuropsychologii Rozwojowej i Terapii I. Palicka
- Samoregulacja przedszkolaka
- Rodzice w procesie rozstania J. Sikora
… i wiele innych webinariów oraz warsztatów i konferencji.