Symptomy zaburzeń BI
- Nadaktywność
- Współwystępowanie zaburzeń posturalno-okoruchowym
- Obniżona obustronna koordynacja (np. łapanie piłki)
- Trudności z rozróżnieniem stron prawa-lewa
- Unikanie przekroczenia linii środkowej ciała (np. krążenia tułowia)
- Niewykształcona w pełni lateralizacja
- Niskie umiejętności wykonywania ruchów sekwencyjnych (kopanie piłki w ruchu)
- Deficyty uwagi oraz słaba pamięć
- Niedojrzałe lub nierozwinięte odruchy
- Trudności w hamowaniu niechcianych ruchów
- Zaburzenia percepcji wzrokowej (słaba kontrola mięśni oka)
- Błąd w dominacji słuchowej lub jej brak
Program kierowany jest do dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, dyspraksją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, które często prezentują niedojrzałość w systemie motorycznym i można u nich zaobserwować typowe. Ważnym wskazaniem jest niezdolność do odnoszenia sukcesów pomimo dobrych możliwości intelektualnych. Opóźnienia w rozwoju motorycznym są nierozerwalnie związane z opóźnieniami w rozwoju poznawczym i społecznym.