Dziecko z Niedojrzałością Neuromotoryczną (NMI):
- W czasie pisania przybiera pozycje zaprezentowane na fotografiach
- Dziwacznie trzyma długopis
- Stale gubi się w przepisywaniu z tablicy
- Ma dysgraficzne pismo
- Ma trudności w prawidłowym rysowaniu podstawowych figur geometrycznych
- Łatwo się dekoncentruje
- Nie potrafi powstrzymać się od mówienia
- Zagryza ołówki, sznureczki, paznokcie
- Ma trudności z czytaniem i pisaniem
- Odwraca i przestawia litery, cyfry i słowa(powyżej 8 roku życia (tu można graficznie na trzylinii-HANKA)LUB DYSLEKSJA ZE STEMPLI
- Nie rozróżnia lewej i prawej strony - strzałka lewo w prawo a prawo w lewo
- Ma trudności z odczytem godzin na zegarze
- Ma chorobę lokomocyjną
- Ma lęk przestrzeni
- Ma trudności z utrzymaniem równowagi deska do balansowania
- Ma problem z nauką pływania, łapaniem piłki
- „Pisze ustami, mówi rękoma”- głoskuje i silnie gestykuluje
- Nie potrafił nauczyć się nazw miesięcy
- Ma trudności w nauce gramatyki i ortografii
- Ma trudności w czynnościach manualnych
- Ma problemy z przetwarzaniem słuchowym
- Ma problem z prawidłową pracą oczu, przysłania jedno oko włosami lub ręką
- Je niechlujnie
Dodatkowymi wskazaniami do diagnozy i terapii INPP są trudności okołoporodowe, problemy z karmieniem, opóźnienia rozwoju mowy, brak raczkowania, turlania, pełzania, przyspieszone chodzenie lub znaczne jego opóźnienie, alergie, długotrwałe moczenie nocne, nadwrażliwości w obrębie różnych zmysłów, niewłaściwe napięcie mięśniowe.